פוגרום אצל מוהר"ן • גז מדמיע, בקבוקי צבע וראש של חזיר בציון

    יוסי אשר 2 Comment on פוגרום אצל מוהר"ן • גז מדמיע, בקבוקי צבע וראש של חזיר בציון

    ליצמן: המקרה הנורא מצטרף לחילול בית הכנסת בערד בשעת התפילה • אפילו יו"ר מפלגת 'יש עתיד', יאיר לפיד, פנה הבוקר לשגריר אוקראינה בישראל, נדולונקו וקרא לו לחקור במהירות את האירוע האנטישמי

    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הלם באומן. מס' אנטישמים ביצעו פוגרום הלילה בסמוך לקבר רבי נחמן מברסלב, התיזו גז מדמיע, זרקו בקבוקי צבע והניחו ראש של חזיר במקום.

    ״הזדעזעתי עד עמקי נפשי לשמוע על החילול הנורא והברברי שנעשה הלילה בציון הקדוש של רבי נחמן באומן. אפנה היום לנשיא אוקראינה לפעול במהירות נגד הפורעים ולהגביר את השמירה במקום״ אמר שר הפנים אריה דרעי.

    שר הבריאות יעקב ליצמן קישר מיד את האירוע לדומים לו" "חילול ציונו הקדוש של רבי נחמן מברסלב זי"ע באומן מחייב גינוי והוקאה. זהו מקרה אנטישמי חמור ומזעזע, שדורש התערבות מיידית של שלטונות אוקראינה כדי לחקור ולמצות הדין עם הפורעים. השר ליצמן הדגיש כי המקרה הנורא מצטרף לחילול בית הכנסת בערד בשעת התפילה, וקורא לעשות כל פעולה שמעשים נפשעים אלו של פגיעה בקדושת מקומות קדושים יוקעו לדראון".

    ואילו סגן השר מאיר פרוש, שוחח עם שגריר ישראל באוקראינה, מר אלי בלוצרקובסקי, וביקש ממנו למסור לראש הממשלה שם, את הזעזוע של כל חלקי העם בישראל, עקב המעשה החמור, האנטישמי והנפשע על ציונו הקדוש של רבי נחמן זי"ע באומן.

    אפילו יו"ר מפלגת 'יש עתיד', יאיר לפיד, פנה הבוקר לשגריר אוקראינה בישראל, נדולונקו וקרא לו לחקור במהירות את האירוע האנטישמי שהתחולל הלילה ליד הקבר של רבי נחמן מברסלב ודרש ממנו כי ממשלת אוקראינה תפעל במהרה לשמירה על המבקרים היהודים במקום: "הזדעזעתי הבוקר לשמוע על האירוע האנטישמי, המבחיל והאלים שארע במתחם קבר הרבי נחמן מברסלב באומן באוקראינה. האירוע שהתרחש הלילה הוא בלתי נסבל ומזכיר ימים אפלים ביותר בהיסטוריה של העם היהודי באירופה. אני מצפה ממשלתך לגנות את האירוע ולפעול בנחישות על מנת לתפוס את המבצעים ולהעמידם לדין במהירות."



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      נורא נוראות איך שקורה דבר כזה ואין תגובה מטעם ממשלת ישראל כלפי אנטישמיות ןבמקום שמעל 60,000 אזרחי ישראל מבקרים במשך שנה איפה הרגש והיכן דוד קליגר שיעשה מזה מטעמים